Kiinalaisravintolan yrittäjälle 4 kuukautta ehdollista

Ylivieskalaisen kiinalaisravintolan omistaja tuomittiin 4 kuukaudeksi vankeuteen kiskonnantapaisesta työsyrjinnästä Ylivieskan käräjäoikeudesta. Vankeusrangaistus on ehdollinen. Hänet velvoitetaan myös korvaamaan palkkasaatavia entiselle työntekijälleen 9500 euroa ja kärsimyksestä 3500 euroa. Sen sijaan syytteet törkeästä kiskonnasta sekä rahanpesusta hylättiin.

Syyttäjä vaati, että kiinalainen ravintola olisi laitettu toimintakieltoon. Käräjäoikeus kuitenkin katsoi, että liiketoimintakiellolle ei tässä tapauksessa ole perusteita.

Takaisin Jutut -sivulle